وظایف اداره اسناد و مدارک علمی
1. ارائه خدمات اشاعه اطلاعات گزیده (SDI) به پژوهشگران و اعضای هیاتعلمی واحدهاي تابعه
2. مجموعه سازی مناسب کتابخانه موسسه و کتابخانههای تابعه براساس نیاز مروجان، بهرهبرداران و محققین حوزه آموزش و ترویج
3. برقراری ارتباط و نظارت بر روابط بین کتابخانهای(امانت بین کتابخانهای)، برنامهریزی و کنترل اجرای مبادله، اهدای کتب
4. پیشنهاد سفارش تهیه تجهیزات و منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای کتابخانههای حوزه آموزش و ترویج
5. تأمین و تقویت و معرفی مناسبترین پایگاه های علمی و اطلاعاتی در حوزههای آموزشی و ترویجی
6. تسلط کامل به کلیهی پایگاه های مورد اشتراک فارسی و لاتین و ارائه خدمات گوناگون از جمله خدمات آموزش سواد اطلاعاتی، مدیریت اطلاعات، مهارت های اطلاع یابی و انتشارات به منظور توانمند سازی
7. انجام کارهای مربوط به کتابخانه از جمله سازماندهی، فهرست نویسی، وجین، جایگزینی کتب گمشده، امانت کتب، الصاق و اصلاح برچسب و ....
8. تدوین آیین نامه ها و دستورالعملهای مختلف به منظور استانداردسازی ارائه سرویس و خدمات برای کتابخانه های آموزشی و ترویجی، هنرستان های کارودانش.
9. راه اندازي كامپيوترهاي بخش مرجع و نگهداري و كنترل عملكرد آنها.
10. تهيه فهرست نشريات ادواري فارسي و لاتین، سفارش، صحافی و نظم دهی و نگهداری نشریات.
11. دسته بندی، نمایه سازی و ورود اطلاعات اسناد و مدارک، فایل های صوتی، تصویری در سامانه آرشیو الکترونیکی اسناد، بررسی سطح محرمانگی و دسترسی اسناد برای سطوح مختلف موسسه
12. ارائه و توزیع کتاب های منتشرشده موسسه به مروجین و بهره برداران
13. توزیع محصولات انتشارات در کتابخانههای آموزشی، ترویجی، بهره برداران کشاورزی
14. شرکت در نمایشگاه های مختلف
15. انجام مطالعه و تحقیق در زمینه علوم اطلاع رسانی، مشاركت در سمينار هاي تخصصي، شركت فعال در كارگاههاي آموزشي این حوزه
16. تنظیم و پیشنهاد بودجه برای ایجاد تعادل موضوعی مجموعه
17. تهیه و ارائه گزارش های مورد نیاز از موسسه و مراکز تابعه حسب مورد
18. انجام سایر امور محوله